Jaha och nu då?

september 8, 2016

Nära målet

Filed under: Personligt,Viktiga saker — allmycke @ 6:49 e m

Nyss hemkommen från en träff med en av mina ungdomar och ett par andra stödpersoner. Det känns som om vi kan fira någon form av jubileum efter ett år som verkligen har bjudit på blandade karameller. Reflections I

Ibland har det känts som om hela livet var upp-och-ner…

Reflections II

…andra gånger vändes allting på rätt köl – men bara tillfälligt. Nu har livet för den här fina ungdomen varit ”rättvänt” en längre tid, det finns framtidsplaner och drömmar – och jag är SÅ glad över att jag har fått ta del av den här resan.

Nu tar jag ledigt för helgen!

5 kommentarer »

  1. Vilken härlig känsla det måste vara för dig. Och eleven också. Fina bilder som du lagt upp också 🙂

    Kommentar av Christinafotograferar — september 9, 2016 @ 12:29 f m | Svara

    • Det här året har varit som en berg och dalbana där någon glömt bort att begränsa hastigheten. Tjejen i fråga har redan upplevt mer under sina nästan 17 år än vad de flesta hinner uppleva under en livstid.

      Kommentar av allmycke — september 9, 2016 @ 5:34 e m | Svara

  2. Christina – vi som har växt upp i ett land som Sverige, kan bara ana oss till hur det är att växa upp som afghansk kvinna i ett land som Iran.

    Kommentar av allmycke — september 10, 2016 @ 1:12 f m | Svara

    • Jag tror att det är oerhört svårt att ens föreställa sig om man inte som du varit nära en person med dessa upplevelser. Men jag kan tänka mig det värsta av det värsta 😦

      Kommentar av Christinafotograferar — september 10, 2016 @ 10:11 f m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

