Jaha och nu då?

september 4, 2016

Nära en hjärtattack

Filed under: Fotografering,Personligt — allmycke @ 3:43 e m

Trodde före helgen att min externa hårddisk var försvunnen. Paniken var nästan total, då jag har 8 års fotograferande på den. Hann dock inte leta ordentligt innan jag åkte till pappa och -B- för helgen – men funderade hela tiden var den kunde vara.

Window of Opportunity

När jag kom hem idag började letandet. Bakom möbler, i lådor, under möbler, i alla väskor och bagar, under sätena i bilen… Till sist drog jag ut översta lådan i hallmöbeln…

Here it was

…där jag förvarar borstar, kammar och diverse annat som behövs för att hålla kaluven presentabel. Där ligger den 8x11cm stora hårddisken inuti en svart tygpåse. Jag fattar bara inte NÄR jag skulle ha lagt ner den där!

1 kommentar »

  1. Oj, oj!!! Vilken tur att du hittade den. Riktigt tur.
    Jag fick samma panik när jag vid ett tillfälle pluggat in den externa hårddisken min i min mans dator och sedan ville den ha lösen för att komma upp bilder i min. Lösen, det hade jag inte. Gick till datasmeden för att få hjälp men de kunde inte hjälpa mig. Kom på att jag kunde lägga in bilderna på ett USB minne då bilderna ju kom upp på min mans dator. Laddade upp i massor av omgångar på USB och lade in i min dator. Därefter formaterade jag den externa hårddisken och så fungerade den igen och jag kunde lägga tillbaka alla bilderna. Det var ett evighetsarbete. Skaffade mig en extern hårddisk till så nu har jag dubbletter……… lite korkat kanske. Men allt kan tydligen hända. Nej, bli av med sina bilder vill man ju inte.

    Kommentar av Christinafotograferar — september 4, 2016 @ 6:52 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

