Jaha och nu då?

augusti 25, 2016

Allting har sin tid…

Filed under: Personligt — allmycke @ 6:18 e m

Jag kan erkänna på direkten…jag har hamnat bakom husvagnsekipage  ett antal gånger under årens lopp – och blivit irriterad över att de ofta saktar ner trafiken.

Leaves

Alltså är det fullkomligt ”logiskt” att jag nu är ägare till en husvagn och ska ut på jungfruturen imorgon!
Jag har för övrigt upptäckt under det senaste året att jag har börjat lätta på gasarfoten – jag blir omkörd oftare numera än för ett par år sedan. För det kan väl inte vara så att alla andra i trafiken har börjat köra fortare???

Bilder från första turen med Lilla Huset kommer, men kanske inte förrän på söndag. Önska mig lycka till! Jag är inte bra på att backa med släp, men skam den som ger sig!

3 kommentarer »

  1. Lycka till! Ta det försiktigt. Backningen klarar du nog men kan vara lite knepigt ibland. Titta enbart i backspeglarna när du backar. Många gör fel och vänder sig om och försöker titta bakåt. Då blir man förvirrad och får lätt för att vika släpet. Och så är det ju det där med att man ska vrida ratten åt ”fel” håll. Jag körde hästtransport flera gånger i veckan i många år och tog E-körkort för tungt släp Nyttigt att öva backning bland koner. Backning får man öva på. Jag hade nog varit lite ringrostig nu. Men kanske sitter kunskapen där ändå kvar. Bilden som du lagt in är jättefin! Hoppas du får det jättetrevligt nu med Lilla Huset!

    Kommentar av Christinafotograferar — augusti 25, 2016 @ 6:43 e m | Svara

  2. Lilla Huset och jag ska till en STOR parkeringsplats först av allt. Fördelen med det stället är att det är lite ensligt och sällan använt den här tiden på året. Där ska jag träna på att backa in Lilla Huset (LH) mellan koner/stenar/campingstolar utan åskådare. Måste ju hålla lite på respekten för mig som lärare på en liten skola i en liten kommun…;-D

    Kommentar av allmycke — augusti 25, 2016 @ 8:06 e m | Svara

    • Ha, ha. Ja det var ambitiöst men en väldigt klok idé om man känner sig osäker. Det är inte helt lätt att backa. Upplevde i början att det var väldigt lätt att lyckas få släpet att vika sig , vilket det ju absolut inte får göra. Lycka till och kör lugnt och ha trevligt med Lilla Huset 🙂

      Kommentar av Christinafotograferar — augusti 27, 2016 @ 11:06 f m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

