Jaha och nu då?

juli 11, 2016

88 år

Filed under: Personligt,Viktiga saker — allmycke @ 9:26 e m

För 88 år sedan, föddes min pappa mitt i slåttern  på det torp där hans föräldrar hade skapat sig ett liv. Vi konstaterade idag över kaffe och tårta, att farmor förmodligen var ute i ”slåttana” kanske bara 2 dagar efter att pappa föddes…

Pappa 88

Tänk vilken rikedom det är för mig, att fortfarande ha pappa i livet. Vi kan sitta och prata om hans minnen från barndomen och han är ett bollplank för mina minnen.
Grattis Pappa!

2 kommentarer »

  1. Ja, nog är det bra att du tar vara på stunderna! Både far och farfar var ju duktiga på att berätta, många dramatiska och roliga episoder. Men jag önskar att jag frågat dem båda mera om vardagen, om sådant som var en självklar underförstådd bakgrund till deras berättelser. Nu är det sådant som kommer för mig i tankarna ibland.

    Kommentar av P-G — juli 18, 2016 @ 5:49 e m | Svara

  2. Ja, jag vet inte hur många gånger jag har tvingats konstatera, att jag inte frågade mamma tillräckligt mycket om hennes uppväxt och erfarenheter!

    Kommentar av allmycke — juli 18, 2016 @ 6:48 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

