Jaha och nu då?

juli 27, 2015

Litet äventyr

Filed under: historia,Semesterbilder — allmycke @ 5:30 e m

Tittade på väderleksprognosen i morse och bestämde på stående fot att jag skulle göra en tur mot nordöst – där det såg ut att kunna bli bättre väder. Fick en hel del regn – men ändå inte så att det skvalade. Burmavägen är förvånansvärt bra och det tog inte länge att ta sig till Jokkmokk.

IMG_1380Mitt och Lokis hem för natten. Tyvärr är det fullbokat i morgon, så jag fortsätta härifrån. Har i och för sig med tältet och hela baletten, men helst vill jag slippa en natt eller två på backen… Besökte Ájtte idag och visst är det imponerande med alla deras samlingar. Bara det inte var så förtvivlat mörkt i utställningshallarna!

IMG_1383

De äldsta skidorna är daterade till 3000 f.Kr.

Imorgon blir det Jokkmokks Fjällträdgård som tydligen ska vara i sin allra finaste prakt just nu, tack vare den sena (obefintliga) sommaren. Tyvärr kan det hända att jag inte kan lägga ut bilder, eftersom min dator inte vill ladda. Tur att jag har en ny på G!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

