Jaha och nu då?

juni 5, 2015

Gässlingar II

Filed under: Fotografering,Natur — allmycke @ 8:45 e m

Föräldrarna var förvånansvärt lugna till att börja med.

Mom and Dad

Men när jag tog några steg till…

Alarmed

…blev det liv i luckan.

Hurry

Ungarna tog sig ner mot vattnet över en massa stora stenar och kastade sig handlöst i vattnet.

Together again

Ungarna är som korkar när de hoppar i – vet inte ens om de blir blöta!

Git

När familjen var samlad, fick jag ”mina fiskar varma” – det handlade om en utskällning i den högre skolan, innan de simmade ut från land.

3 kommentarer »

  1. Oj, nu förstår jag. Ja här har vi ju de arga föräldrarna 😀 😀 😀 De vaktade ju över de små dunungarna som jag trodde. Undrar om de hade varit i vattnet innan eller det var du som fick i dem med din ”närgångna” fotografering 😀 😀 😀 Skulle vara kul att höra deras utskällning men kan riktigt mycket tänka mig det. Jag har också blivit utskälld när jag fotat. Oj vad arga de kan bli. 😀 Jättefina bilder du tagit på dem.

    Kommentar av christinafotograferar — juni 6, 2015 @ 9:59 f m | Svara

    • De var allihop på gångstigen när jag kom dit. Ungarna pickade efter något på marken och föräldrarna stod där med högburna huvuden. När jag närmade mig gick föräldrarna ner till vattnet, men verkade helt lugna – tills jag kom för nära.

      Kommentar av allmycke — juni 6, 2015 @ 6:23 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

