Jaha och nu då?

januari 5, 2015

Repris

Filed under: Personligt — allmycke @ 4:43 e m

frosty

Känner mig ganska mätt på alla dessa helger nu – inte minst för att ljuset är så uselt. Kom på att jag skulle kolla vad jag skrev om för ett antal år sedan och fann det här från 2010. Det sorgliga är, att jag inte kunde ta bort en enda punkt från listan…

Istället för nyårslöften, här har du min lista på saker som retar mig.

Jag har haft det upp till öronen med ofoget att allting ska vara marknadsanpassat. Vi undervisar ELEVER i skolan som har FÖRÄLDRAR, vi har inte kunder.

Jag är duktigt less på att läsa intelligensbefriade uppdateringar på facebook. Tror du verkligen att någon behöver veta att du just har stigit upp, ätit ärtsoppa till lunch, pruttar p.g.a. soppan eller städat ditt sunkiga badrum?

Jag blir vansinnig på människor som inte orkar gå från parkeringen utan måste parkera mitt framför porten så att ingen annan kan komma in på området.

Jag är så trött på att höra ordet ”liksom” i var och varannan mening yttrad av alla under 40 års ålder. Kan någon starta en rörelse för att bannlysa ordet?

Den inspelade rösten i röstbrevlådor får mig att se rött! Ingen pratar så sakta i ”verkliga livet” men det gör ju att samtalet blir lite längre och ger telefonbolaget ännu lite mer inkomster. Som om de inte tjänar nog på oss!

Telefonköer. Varför kan jag inte befria mig själv från misstanken att vissa bolag får ”kick-backs” från Felia för att den som ringer alltid ska hamna på 57:e plats i kön men väntas komma fram inom 3 till 5 minuter?

Smygförändringar. Är jag den enda som har upptäckt att pappershylsan i toalettpappersrullar har blivit större i omkrets på senare år? Hur är det med den sockerfria ketchupen? Mindre flaska, men dyrare.

Jag blir allvarligt oroad när jag ser hur föräldrar skjutsar sina barn till skolan ”för att det är enklast så.” Några år senare går samma barn/tonåring till sjukgymnasten för att de har ont i ryggen …

Jag är less på alla recept som innehåller en massa exotiska ingredienser som bara finns att få i speciella affärer i Stockholm.

Jag får eksem av reklam där alla kvinnor har hy som porslin. När ska världens kvinnor göra uppror mot alla reklammakare som vill få oss att tro att man kan se ut på det sättet?

Jag undrar vad det finns i tvättmedel. Tag ett plagg som är tvättat i maskin, tvätta det för hand i valfritt tvättmedel. Blev vattnet grumligt/grått/sjaskigt? Hur kan det komma sig???

Jag är till döden less på att se killarnas kalsonger  – eller än värre – skåran i baken. Nog nu. Era föräldrar borde ta foton av er och använda dem på studentskyltar eller som inbjudningskort till era eventuella bröllop. Sånt kallas poetisk rättvisa!

Hur ser din lista ut?

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

