Jaha och nu då?

december 16, 2014

Mållös

Filed under: Personligt,Sånt som gör mig rosenrasande,Viktiga saker — allmycke @ 9:13 e m

En minoritetsregering sitter nu i den sitsen att de ska verkställa ett beslut taget på grundval av ett förslag lagt av den s.k. Alliansen – ivrigt uppbackad av sd.  Vilket förslag? Joo – pengar ska satsas på att lägga grundvalen till betyg från 4:e klass och ordningsomdömen för högstadiet och gymnasiet.

Svart

 

2 år, 3 månader och 15 dagar innan jag officiellt blir pensionär kan jag bara säga: Måtte jag inte behöva vara en del av det svenska undervisningssystemet OM det en dag skulle bli lag.

Än en gång: RÖSTA i nyvalet i slutet av mars 2015 – men rösta inte på det där partiet som nu har en vågmästarroll med bara 13% av rösterna från de  85,81% av röstberättigade som iddes gå och välja.
Naturligtvis vill jag att du röstar på ett parti på vänsterkanten – därför att det är där jag har min politiska hemvist.

1 kommentar »

  1. Du kan lita på mig

    Kommentar av GG — december 17, 2014 @ 9:17 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

