Jaha och nu då?

november 12, 2014

Gröna fingrar?

Filed under: Allmänt,Sånt som gör mig glad — allmycke @ 8:27 e m

Jag har alltid ansett att jag haft dålig hand med krukväxter – men kanske ändå inte. Tidigare under hösten blommade doftrankan (jaja, visserligen bara med tre klasar) – sedan fick en orkidé 4 blommor… Det var än märkligare, eftersom krukan den stod i sprack när den började få en ny stängel.  I brist på bättre idéer satte jag ner hela eländet i en större kruka – och den fortsatte att växa helt obehindrat.

För ett par veckor sedan började två av fyra kaktusar att få knoppar…

November Cacti

18 knoppar! I övre vänstra hörnet skymtar också en med gula blommor som har sju knoppar. Men allra mest förvånande är ändå den här:

Who Am I

Jag visste inte att dieffenbachia är en prickbladsart i familjen kallaväxter – därav de lite lustiga blommorna. Jag kanske ska omvärdera mina färdigheter på området krukväxter…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

