Jaha och nu då?

oktober 30, 2014

Att hänga lampor

Filed under: minnesarkivet — allmycke @ 4:56 e m

Efter en minst sagt chockerande upplevelse när jag skulle hänga upp en kökslampa i min första lägenhet (se nedan), har jag försökt undvika alla sorters arbete med elektricitet. Taklampan som skulle sitta i sovrummet har därför inte kommit upp förrän idag – och enbart för att jag nästan bröt tån då jag trevade mig fram i mörkret igår kväll… Det fick mig att äntligen köpa de saker som behövdes för att sätta upp den och jag inser ju att det är stor skillnad på hur anslutningarna ser ut nu och hur det var i slutet av 60-talet.

Clean

Vad hände när jag lekte elektriker i lägenheten på Hamngatan? Jo, jag ställde mig på köksbordet för att koppla in lampan och fick en stöt som gjorde att jag föll från bordet och landade med huvudet mot väggen… Inte hade jag tänkt på att jag skulle stänga av strömmen före!

 

2 kommentarer »

  1. Vilken himla tur att det gick bra den gången!
    Fint kort 🙂

    Kommentar av Caroline — november 3, 2014 @ 10:34 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

