Jaha och nu då?

september 24, 2014

Mammografi

Filed under: Viktiga saker — allmycke @ 8:33 e m

Det retar  mig till INGEN ände att kvinnor i min kommun tvingas åka 17 mil ToR för att komma i åtnjutelse av en mammografi…

Angelica II…men det är tack  vare den undersökningen  som jag fick uppleva ett liv efter bröstcancer. Jag hade tur –  minus ett bröst behövde jag ingen behandling med strålning eller cellgifter.
4 år senare var det dags igen – och tidig lungröntgen visade  att jag hade lungcancer. Än en gång handlade det om behandling i ett tidigt skede. Om du vill läsa mer, kan du börja här.

3 kommentarer »

  1. Fint att du delar med dig. Tack och lov har du haft tur. Jag är glad för din skull att det upptäcktes i tid . Kram ❤

    Kommentar av christinafotograferar — september 25, 2014 @ 9:44 e m | Svara

    • Christina – att ha haft namnet ”på uppslaget” två gånger gör mig väldigt ödmjuk – det har inte varit min tur ännu.
      Däremot har jag fått uppmaningen (2 ggr) att göra det bästa av livet – och det gör jag med de medel jag har.
      Jag kommer INTE att lämna en förmögenhet till mina efterlevande – jag tänker leva för de pengar jag tjänar…

      Kommentar av allmycke — september 25, 2014 @ 9:56 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

