Jaha och nu då?

juni 30, 2014

Inget för veklingar

Filed under: Fotografering,Loki,Natur — allmycke @ 7:49 e m

Bestämde mig i all hast för att gå upp på ett av lågfjällen utanför samhället – med start mitt på dagen. Vad tänkte jag på? 90% av stigningen går genom tät granskog och sedan björkskog – där luften knappt rörde sig.

Upwards

Både jag och Loki välkomnade anblicken av den enda bäcken på hela vägen upp – men före det fick han vända om flera gånger för att kolla vad som hände med hans människa.

Come on

Väl uppe på toppen blev vi anfallna allsköns ohyra, så jag kom inte ens ihåg att fotografera utsikten.

4 kommentarer »

  1. Vilken spännande vandring 🙂

    Kommentar av christinafotograferar — juli 1, 2014 @ 9:12 e m | Svara

    • Jag skulle inte gå en enda stig ute i skogen utan Loki. Om han skulle komma tillbaka med svansen mellan benen, då skulle jag vända om utan att tveka. Han vet mycket tidigare än vad jag skulle göra om det fanns farliga djur (som björn eller kanske lo) i markerna där vi befinner oss.

      Kommentar av allmycke — juli 1, 2014 @ 11:15 e m | Svara

      • Farliga djur, Lo och björn tänkte jag ju inte på. Det har vi ju inte i Skåne. Huggorm på sin höjd att vara observant på. Tur du har Loki som spanare. Ska upp till de småländska skogarna en vecka snart och då är det huggorm jag tänker på. Ska bli underbart med skogslandskap och lite nya saker i naturen att fota.

        Kommentar av christinafotograferar — juli 3, 2014 @ 10:49 f m

  2. Christina – jag föredrar våra skogar med eventuella vilda djur vilken dag som helst före chansen att träffa på en huggorm! Som 10-åring blev jag biten i hälsenan av en orm och det har satt sina spår kan man säga.

    Kommentar av allmycke — juli 3, 2014 @ 3:24 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

