Jaha och nu då?

november 7, 2013

Apropå… II

Filed under: Allmänt,Viktiga saker — allmycke @ 9:53 e m

Kommentarerna fram och tillbaka mellan mig, Syrran och P-G blev livliga över mitt till synes ganska oansenliga blogginlägg om hon som spårade sin förkärlek för tunikor till vallonska förfäder…

Motti and porkP-G nämnde Göran Greiders kommentar om Dan Andersson som  ”en gränsmänniska med djupa kulturella konflikter på grund av sitt skogsfinska arv.” Syrran  citerar Samisk Shamanism av Jörgen I Eriksson, som också har en hel del intressanta synpunkter om samisk shamanism i jämförelse med  svedjefinnars kunnighet i trolldom.

Allt sammantaget gör att det känns som om jag måste utveckla mina tankar runt allting det här så att ni  som läser det här får veta mer om sakfrågan OCH bakgrunden till vår släktforskning. Med min kusins tillåtelse, vill jag länka till artiklar som han har skrivit om släkten i Säfsen – annat material får jag stå för.

Twinflower

Imorgon hämtar jag min nya (begagnade) bil!

 

4 kommentarer »

  1. Du kan länka till den första artikeln om du vill. Den andra håller jag på att omarbeta innan den skall publiceras. Nu kommer jag nog inte att kunna följa din blogg de närmaste fjorton dagarna. Lycka till med nya bilen!

    Kommentar av P-G — november 8, 2013 @ 10:25 f m | Svara

  2. Kul, gör det Ska bli kul att läsa här också! Bra med ny bil, går den ända till våra trakter? 😉

    Kommentar av Syrran — november 8, 2013 @ 5:17 e m | Svara

  3. P-G. Det kommer att ta några dagar för mig att sammanställa det här, men kan du skicka mig en länk till din första artikel?
    Syrran – På väg hem tänkte jag faktiskt på att det nu känns betydligt mer lockande att lägga iväg till Ösd… Vi får se!

    Kommentar av allmycke — november 8, 2013 @ 5:58 e m | Svara

    • Men först ska jag till Sthlm den 5-8 december!

      Kommentar av allmycke — november 8, 2013 @ 7:42 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

