Jaha och nu då?

oktober 24, 2013

Morsdag

Filed under: arbete,Personligt,Sånt som gör mig glad,Viktiga saker — allmycke @ 7:44 e m

Nej, jag har inte vänt upp och ner på kalendern – men ofta känns det som om min arbetsvecka bara innehåller Måndag och tORSDAG. Det är ofta alldeles för mycket som ska hinnas med under de fyra dagarna – men jag skulle inte för allt i världen vilja byta min 4-dagars vecka mot heltid.

Angelica IIMin pension kommer inte att vara så bra som om jag hade arbetat heltid – men det må vara. Vilka garantier har någon för att de ens ska hinna få ut sin del av pensionspengarna???

Sedan är jag inte alls sysslolös den där ”lediga dagen” – imorgon åker jag till exempel mot kusten för att träffa en mycket speciell kille.

IMG_1857

 

Att vara i mammas ställe för en 17-åring när man själv är 60+ tar en hel del kraft, speciellt när tillvaron för honom blir komplicerad. Så långt har vi ridit ut alla kriser och jag hyser gott hopp för att han ska få ett gott liv i Sverige.

 

 

3 kommentarer »

  1. Vilka fina bilder ! … Gillar verkligen båda två …
    Jag säger som dig, pensionen kommer inte att bli så bra men huvudsaken att jag har till mina räkningar … I övrigt behöver jag inget överflöd … // Maria 🙂

    Kommentar av mariayarri — oktober 25, 2013 @ 9:23 f m | Svara

  2. Hoppas allt går bra för honom!

    Kommentar av Syrran — oktober 27, 2013 @ 11:09 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

