Jaha och nu då?

augusti 10, 2013

Gröna fingrar?

Filed under: Sånt som gör mig glad — allmycke @ 9:37 e m

Jag har aldrig haft speciellt god tur med krukväxter – speciellt sådana som ska blomma. Döm om min förvåning, när orkidéen som stått gömd bakom gardinen i vardagsrumsfönstret verkade komma tillbaka till liv!

OrchidNu har den inte mindre än åtta knoppar och jag vågar knappt röra den. Under det senaste halvåret har den KANSKE fått en skvätt vatten en gång i veckan – och då belönar den mig så här.

2 kommentarer »

  1. Ser verkligen fram emot att få se den i blom , för du lägger väl in en bild då också … De är så vackra men tyvärr har jag svårt att få dessa att blomma …
    Yarris Nattmatte däremot måste ha ett avtal med dom . för hos henne blommar de mer eller mindre jämt 🙂 // Maria 🙂

    Kommentar av mariayarri — augusti 10, 2013 @ 10:10 e m | Svara

  2. Jag har aldrig tidigare lyckats hålla liv i en orkidée länge nog att få en andra blomning. Den här stod gömd bakom gardinen, så vattningen blev minst sagt sporadisk – tydligen var det precis vad den behövde.

    Kommentar av allmycke — augusti 10, 2013 @ 10:19 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

