Jaha och nu då?

augusti 1, 2013

Strandfynd

Filed under: Sånt som gör mig rosenrasande — allmycke @ 8:08 e m

Ännu en dag på våra vägar – dessutom besök hos goda vänner. Väl hemma hade jag en hund som var i desperat behov av en ordentlig promenad.

CrapInte ens kameran gillade vad vi hittade på en liten kort strandremsa – resterna av en drake, en tom PET-flaska och en blöja. Lite längre bort fanns det ytterligare plastflaskor och tomburkar. Hur kan det komma sig att det är ”lättare” att bära med sig fulla flaskor/burkar ut i naturen, än att ta med sig de tomma förpackningarna hem???

 

4 kommentarer »

  1. Ja du, en mycket berättigad fråga ! Jag fattar mig inte alls på dessa människor och funderar ofta hur det ser ut hemma hos dem … // Maria 🙂

    Kommentar av mariayarri — augusti 1, 2013 @ 8:11 e m | Svara

    • Jag har en aning… Hjälpte en gång en familj att flytta in i ett radhus, varvid vi åt pizza och kartongerna hamnade ovanpå ett par svarta sopsäckar vid ytterdörren. Några (flera???)månader senare när jag besökte dem, fanns samma sopsäckar och pizzakartonger innanför dörren – dessutom flera veckors tvätt i högar på soffan och åtminstone två veckors disk på alla plana utrymmen i köket. Jag var aldrig mer hem till dem, men när de flyttade igen ville nog bostadsbolaget helst aptera 1 kg TNT i varje hörn av huset… Synd bara att det låg mitt i en länga av 6 hus…

      Av någon anledning blir det vajsing med kameran emellanåt – och oftast när jag bara tar en bild av ett motiv. Det här kunde jag bara inte låta bli att publicera, därför att det gör mig så ”#?%(!)%(#! varenda gång jag träffar på sådana här lämningar efter andra.

      Kommentar av allmycke — augusti 1, 2013 @ 9:11 e m | Svara

      • Ja , vad ska man säga … Jag saknar ord. Visserligen finns det väl ett ordspråk som säger ” Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete ” men det du beskriver är nog på en helt annan nivå än ordspråket :/ // Maria

        Kommentar av mariayarri — augusti 1, 2013 @ 9:25 e m

  2. Maria – det här var ett extrem-fall på alla sätt. Familjen var hel och ren vid alla tidpunkter, men deras hus var ett katastrof-område från första dagen. Jag tror inte ens att deras arbetskompisar visste hur det såg ut hemma hos dem, men deras son var kompis med min son, så…
    Hemma hos mig finns det alltid ”lite skit i hörnen” och hundhår som rullar runt – men kök och badrum är alltid rent nog att ingen ska tveka att använda dem. Det är skillnad på skit och skit…

    Kommentar av allmycke — augusti 1, 2013 @ 10:01 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

