Jaha och nu då?

mars 28, 2013

Besiktning avklarad

Filed under: Personligt,Viktiga saker — allmycke @ 4:19 e m

Trots att jag tyckte mig ha startat i god tid imorse, var det med andan i halsen jag kom in på medicinmottagningen med 10 minuter till godo innan röntgen. Betalningsprocessen var plågsamt långsam – men till sist var det också klart. Röntgen tog som vanligt mindre än 5 minuter och sedan tillbaka till medicin för att träffa en läkare. Alla prover är bra, min viktökning applåderades och jag är nu officiellt friskförklarad – inte fullt 5 år efter sista cellgiftsbehandlingen.

Ros

Kombinationen av (trots allt) goda gener, vår utomordentliga sjukvård och en del dj-vlar anamma betyder alltså att ja kan sitta här och skriva det här!

3 kommentarer »

  1. Jag gläds med dig !

    Kommentar av GG — mars 28, 2013 @ 5:41 e m | Svara

    • Tack! Det känns onekligen som en stor lättnad att det ”är över” – även om det aldrig är över. Cancern kan komma tillbaka – men så länge jag mår bra, inte går ner i vikt, blir ovanligt trött eller får en ihållande hosta ska jag bara se till att njuta av livet.

      Kommentar av allmycke — mars 28, 2013 @ 7:19 e m | Svara

  2. Ja det är utan tvivel så att det krävs mer än god sjukvård för att övervinna en sådan sukdom!

    Kommentar av Sten Pettersson — mars 29, 2013 @ 7:34 f m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

