Jaha och nu då?

februari 2, 2013

…om att gå på snöskor

Filed under: Fotografering,Loki,Personligt — allmycke @ 6:41 e m

Om huvudet är dumt… For ut med Loki och hans mamma Speja för att gå på snöskor idag. Eftersom det inte har varit någon ”blida” ännu, finns det ingen botten i snön – så jag gick ganska djupt. Hundarna kom snart nog på att det var bättre att gå efter mig än att själv spåra – även om de allra helst vill vara först.

Bad weather-hooks

Efter en halvtimme eller så, var det dags att vända hemåt. Hundarna trampade på snöskorna hela tiden, så jag var duktigt trött när jag kom tillbaka till vägen. Det var hundarna också, kan jag tillägga!

Sedan har jag räknat ut vad som var fel med bilderna. Det handlade egentligen bara om att läsa instruktionerna … Men nog är det ofta som instruktionerna till olika saker är näst intill obegripliga för oss vanliga dödliga.

4 kommentarer »

  1. Instruktioner är säkert i de flesta fall bra förutsatt att dom är skrivna på ett begripligt sätt. Bra att det löste sej!

    Kommentar av Sten Pettersson — februari 2, 2013 @ 7:01 e m | Svara

    • Visst. Men jag blir så irriterad på instruktioner som är skrivna bara för de ”invigda” – inte för oss användare. Som lärare är jag kanske mer känslig för sånt – eftersom en så stor del av min tid går åt till att ge detaljerade förklaringar/beskrivningar och instruktioner till elever som inte besitter samma förhandskunskap som jag har.

      Kommentar av allmycke — februari 2, 2013 @ 7:13 e m | Svara

  2. Åh vilken fin bild! Fick akut Sverige-längtan…

    Kommentar av Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok — februari 8, 2013 @ 6:53 e m | Svara

  3. Ugglan – det här var det bästa jag kunde få till ute på ett hygge i närheten av en bergstäckt… Inte ett ställe där jag trivs som bäst, men med två hundar lösa och själv på snöskor behöver man ett vidsträckt område.
    Gillar dina tankar och funderingar runt olika saker – så kloka och koncist sammanfattade… Jag skulle skriva längre noveller innan jag fick lika mycket sagt. Tack!

    Kommentar av allmycke — februari 8, 2013 @ 8:11 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

