Jaha och nu då?

december 30, 2012

Loki

Filed under: Loki — allmycke @ 9:15 e m

Idag fick Loki ett anfall som jag tror är epilepsi. Först trodde jag att han busade med en leksak, men så insåg jag att han inte hade kontroll över sina ben. Han var spastisk och försökte röra sig, mestadels i cirklar. Jag fick fatt på honom och lyckades få honom upp på sängen där han dreglade och var mycket uppjagad. Efter kanske 2 minuter var det över…

Lokimotion

Efter det var han ganska trött och låg mest hela eftermiddagen. Jag kanske inbillar mig, men han verkade också vara mer tillgiven när han kröp upp i soffan bredvid mig… En god vän med stor erfarenhet av hundar kunde berätta att hundar oftast urinerar handlöst när de har ett epilepsi-anfall, men det gjorde han inte. Jag ska kontakta veterinären så fort det blir vardag igen – men just nu är jag mest orolig över hur jag ska göra när jobbet börjar igen. Jag vill ogärna lämna honom ensam ifall han skulle få ett nytt anfall. Någon som läser det här kanske skulle kunna bli dagmatte åt en älskvärd gatukorsning?

2 kommentarer »

  1. Om vi hade lite mindre än 100 mil emellan oss…hoppas att det inte är så illa som du tror. Gott Nytt År i alla fall!

    Kommentar av P-G — december 31, 2012 @ 8:49 f m | Svara

  2. Tack! En god vän i Spokane skulle också ställa upp, bara hon hade varit lite närmare.

    Kommentar av allmycke — december 31, 2012 @ 11:21 f m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

