Jaha och nu då?

oktober 4, 2012

Torsdag

Filed under: allmänt gnäll,Personligt — allmycke @ 7:51 e m

… början på marknadshelgen på samhället. Jag har lovat ställa upp för både det ena och det andra under de närmaste dagarna…

… och har råkat ut för en allergireaktion. Efter kvällspromenaden med Loki blev jag helt täppt i näsan med åtföljande andnöd – förmodligen handlar det om mögel någonstans efter stigen vi gick efter. Tyvärr tar det en timme eller så innan medicinen jag har verkligen börjar fungera. Inte bra  för en som får panik om täcket kommer upp för långt över ansiktet… rester från barndomen då varenda förkylning betydde att jag låg med ett berg av kuddar under ryggen för att KUNNA andas. Jag vet att andnöden försvinner inom 1½ timme – men jag blir ändå panikslagen.

Dumt? Ja, men för alla som någonsin har haft svårigheter att andas är den här situationen alldeles för bekant.

3 kommentarer »

  1. Ja, det är en osedvanligt jobbig allergihöst i år. Och inte blir det ju bättre av att matvaruaffären ställt doftljus intill charkdisken.

    Kommentar av GG — oktober 4, 2012 @ 7:56 e m | Svara

  2. Min kommentar är nog ingen tröst men symptomen är välbekanta för mej. Nästäppa är en fasa då får jag samma panikkänsla, måste alltid ha tillgång till näsdroppar. Inget bra arv du fått från mej tyvärr!

    Kommentar av Sten Pettersson — oktober 5, 2012 @ 7:30 f m | Svara

  3. Jag har pratat med flera den sista tiden som säger att de har haft mycket besvär med allergi i höst. En liten men dock tröst att jag inte är ensam í eländet!

    Kommentar av allmycke — oktober 6, 2012 @ 7:20 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

