Jaha och nu då?

december 23, 2011

Vintersolstånd

Filed under: Personligt,Sånt som gör mig glad — allmycke @ 7:09 e m

När det gäller vintermörkret är jag absolut en optimist – eller rättare sagt: jag måste vara det för att motväga vinterdepressionen som lurar runt hörnet.

Jag tycker i alla fall att midvintersolståndet är mer att fira än jul, eftersom det nu blir ljusare och ljusare. Himlen var väldigt vacker igår när jag körde till pappa och -B-.

Nu sitter jag här och lyssnar till Jaarna sjunga på Lulesamiska och njuter. Senare ska jag bara ”lyssna” till tystheten och sova utan att bli väckt av grannar eller nåt annat.

Lycka kan stavas på flera olika sätt!

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

