Jaha och nu då?

november 11, 2011

Pust!

Filed under: Allmänt,Personligt,Sånt som gör mig glad,Underligheter — allmycke @ 7:40 e m

Upp omkring 0500, ut med Loki, tvingade mig själv att äta frukost och sedan iväg för att hämta -M-. Iväg på vägar med svartis (3 timmar) så att hon kunde få sitt permanenta uppehållstillstånd muntligen. Det tog 10 minuter.

Sedan vidare till Skatteverket för att ansöka om ett folkbokföringsnummer, på vägen hem en kort rast hos pappa och -B- för att bara säga Hej.

Vi var hemma 11 timmar efter att vi åkte härifrån. Bra sällskap hela vägen var i alla fall en CD med Jaarna, en grupp från Jokkmokk som sjunger på samiska. -M- lyssnade på dem i kyrkan under marknaden och hon valde den CD:n bland 20-talet hela tiden under resan idag… Hon är inte bara en underbar person – hon har också bra musiksmak!

Jag tycker (vägrar använda ”man”) att mycket av det här kunde göras på ett mer kostnadseffektivt sätt – men å andra sidan kunde jag åka förbi hos pappa och -B- den här gången. Den avstickaren är bara 7 km eller så, men visst är det händigt att kunna göra det när jag är på tjänsteresa…

Vid andra tillfällen, skulle en telekonferens fungera minst lika bra. Jag har t.ex. bara visat upp min egen legitimation på Skatteverket, och det borde gå att göra elektroniskt…

Väntar med spänning på att byråkratin ska landa i 2010-talet! Eller… skulle det göra en massa tjänstemän överflödiga?

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

